Εμπνευσμένη παράσταση από τον Σάμουελ Μπέκετ και τον αρχαιοελληνικό μύθο του Σίσυφου.
Σε παράσταση με τον τίτλο «Σίσυφος»
πρωταγωνίστησε ο Χρυσός Ολυμπιονίκης μας στην Ενόργανη Γυμναστική Ιωάννης
Μελισσανίδης που έχει στραφεί στην υποκριτική, με σπουδές στο Λονδίνο και στο
Λος Αντζελες.
Παράσταση εμπνευσμένη απ' την «Πράξη χωρίς λόγια I» του Σάμουελ Μπέκετ αλλά κι απ' τον αρχαιοελληνικό μύθο του Σίσυφου - είχε καταδικαστεί απ' την Περσεφόνη να σπρώχνει έναν βράχο ψηλά, σε μια κορυφή, αλλά ο βράχος κάθε φορά να γλιστράει κάτω, κι άντε πάλι απ' την αρχή, κι αυτό να συνεχίζεται αέναα -, την οποία ανέβασε στο Λονδίνο, στις 2 Αυγούστου, στο πλαίσιο των Ολυμπιακών Αγώνων, η Ελπίδα Σκούφαλου (φωτογραφία).
Σε μια προσπάθεια, όπως λέει η ίδια η σκηνοθέτρια, «να απαντήσουμε στην κρίση και στη ζοφερή εικόνα των Ελλήνων στο εξωτερικό με ποίηση και μ' έναν ελληνικό μύθο, φιλτραρισμένο απ' το σύμπαν του Ιρλανδού Μπέκετ». Η παράσταση, μάλιστα, ...
επαναλήφθηκε εκτάκτως την επομένη λόγω της επιτυχίας που είχε.
Παράσταση εμπνευσμένη απ' την «Πράξη χωρίς λόγια I» του Σάμουελ Μπέκετ αλλά κι απ' τον αρχαιοελληνικό μύθο του Σίσυφου - είχε καταδικαστεί απ' την Περσεφόνη να σπρώχνει έναν βράχο ψηλά, σε μια κορυφή, αλλά ο βράχος κάθε φορά να γλιστράει κάτω, κι άντε πάλι απ' την αρχή, κι αυτό να συνεχίζεται αέναα -, την οποία ανέβασε στο Λονδίνο, στις 2 Αυγούστου, στο πλαίσιο των Ολυμπιακών Αγώνων, η Ελπίδα Σκούφαλου (φωτογραφία).
Σε μια προσπάθεια, όπως λέει η ίδια η σκηνοθέτρια, «να απαντήσουμε στην κρίση και στη ζοφερή εικόνα των Ελλήνων στο εξωτερικό με ποίηση και μ' έναν ελληνικό μύθο, φιλτραρισμένο απ' το σύμπαν του Ιρλανδού Μπέκετ». Η παράσταση, μάλιστα, ...
επαναλήφθηκε εκτάκτως την επομένη λόγω της επιτυχίας που είχε.
Μετά από δυο μήνες δοκιμών που 'γιναν στην Αθήνα προέκυψε
ένας σαραντάλεπτος αυτοσχεδιασμός, ένα «σκηνικό παιχνίδι», όπου στη σκηνή
συνυπάρχει ένα δεύτερο πρόσωπο: ένα μικρό «δαιμόνιο» που βάζει τις τρικλοποδιές
στον πρωταγωνιστή _ το 'παιξε η μικρή Γαλάτεια Σταύρακα.
Οι κύβοι του Μπέκετ έγιναν βράχοι και ολυμπιακό βάθρο - δεν ήταν τυχαία η επιλογή του Ιωάννη Μελισσανίδη -, το δέντρο του, χαρταετός - ιδέα της σκηνογράφου/ενδυματολόγου της παράστασης Θάλειας Ιστικοπούλου - ενώ η έρημος που ζητάει το έργο δεν είχε άμμο αλλά κοκκινόχωμα από γήπεδο του τένις.
Οι κύβοι του Μπέκετ έγιναν βράχοι και ολυμπιακό βάθρο - δεν ήταν τυχαία η επιλογή του Ιωάννη Μελισσανίδη -, το δέντρο του, χαρταετός - ιδέα της σκηνογράφου/ενδυματολόγου της παράστασης Θάλειας Ιστικοπούλου - ενώ η έρημος που ζητάει το έργο δεν είχε άμμο αλλά κοκκινόχωμα από γήπεδο του τένις.
Η παράσταση, που τελούσε υπό την αιγίδα της Ελληνικής
Ολυμπιακής Επιτροπής και που πραγματοποιήθηκε με την ενίσχυση του Αμερικανικού
Κολεγίου Ελλάδας / Deree College και του Δήμου Πεύκης / Λυκόβρυσης ο οποίος
παραχώρησε το θεατράκι του για τις δοκιμές, φιλοξενήθηκε στο Σπίτι των Ελλήνων,
στο Carlton Club, και την παρακολούθησαν, μεταξύ άλλων, διακεκριμένοι Ελληνες
του Λονδίνου, μέλη της τέως βασιλικής οικογένειας της Ελλάδας, φοιτητές,
συναθλητές του Μελισσανίδη, Άγγλοι θεατρόφιλοι… Γίνονται μάλιστα συζητήσεις για
να συνεχίσει την πορεία της στο εξωτερικό.
Ας υπογραμμιστεί πως η Ελπίδα Σκούφαλου υπέγραφε πριν από
δεκαπέντε χρόνια - το 1997 - την παράσταση «Με τα φτερά του Αγγελου» που
πραγματοποιήθηκε στο αρχαίο στάδιο των Δελφών με τον Ιωάννη Μελισσανίδη να
κάνει την πρώτη του εμφάνιση στο θέατρο, πλάι στην Ρένη Πιττακή, ερμηνεύοντας
τον Ικαρο, εμφάνιση που υπήρξε το εφαλτήριο για να συνεχίσει τις σπουδές του
στο θέατρο.
Για την Ελπίδα Σκούφαλου που έλκει την καταγωγή της απ' το Συρράκο καθώς και για την νέα εκπληκτική της ταινία "Άκουσα τον Θεό να κλαίει" μπορείτε να δείτε και στο:
http://sirrakiotis.blogspot.gr/2012_07_01_archive.html
Για την Ελπίδα Σκούφαλου που έλκει την καταγωγή της απ' το Συρράκο καθώς και για την νέα εκπληκτική της ταινία "Άκουσα τον Θεό να κλαίει" μπορείτε να δείτε και στο:
http://sirrakiotis.blogspot.gr/2012_07_01_archive.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου