Από τη σειρά Ostalgia
Νίκος Παναγιωτόπουλος, Πηνελόπη Πετσίνη
Ostalgia: Γερμανικός όρος, σύνθεση των λέξεων "ost" (ανατολή) και
"nostalgia" (νοσταλγία). Ο όρος δημιουργήθηκε μετά την πτώση του
Τείχους του Βερολίνου για να περιγράψει αρχικά τη νοσταλγία για τη ζωή στην πρώην Λαϊκή Δημοκρατία της Γερμανίας (DDR). Χρησιμοποιείται πλέον σε σχέση με όλα τα πρώην σοσιαλιστικά καθεστώτα της Ανατολικής Ευρώπης, όχι μόνο για να περιγράψει τη νοσταλγία ορισμένων κατοίκων τους για πτυχές της ζωής επί υπαρκτού σοσιαλισμού αλλά και το -συχνά εμπορικά αξιοποιήσιμο- ενδιαφέρον των Δυτικών ταξιδιωτών για οτιδήποτε θυμίζει ή αναβιώνει το σοσιαλιστικό παρελθόν. Η οσταλγία για τον υπαρκτό σοσιαλισμό χαρακτηρίζεται κυρίως από συναισθηματικούς όρους κι όχι από πολιτικούς ή ιδεολογικούς. [Επίσης: ost-algia, ostalgie]
Ostalgia: Γερμανικός όρος, σύνθεση των λέξεων "ost" (ανατολή) και
"nostalgia" (νοσταλγία). Ο όρος δημιουργήθηκε μετά την πτώση του
Τείχους του Βερολίνου για να περιγράψει αρχικά τη νοσταλγία για τη ζωή στην πρώην Λαϊκή Δημοκρατία της Γερμανίας (DDR). Χρησιμοποιείται πλέον σε σχέση με όλα τα πρώην σοσιαλιστικά καθεστώτα της Ανατολικής Ευρώπης, όχι μόνο για να περιγράψει τη νοσταλγία ορισμένων κατοίκων τους για πτυχές της ζωής επί υπαρκτού σοσιαλισμού αλλά και το -συχνά εμπορικά αξιοποιήσιμο- ενδιαφέρον των Δυτικών ταξιδιωτών για οτιδήποτε θυμίζει ή αναβιώνει το σοσιαλιστικό παρελθόν. Η οσταλγία για τον υπαρκτό σοσιαλισμό χαρακτηρίζεται κυρίως από συναισθηματικούς όρους κι όχι από πολιτικούς ή ιδεολογικούς. [Επίσης: ost-algia, ostalgie]
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
‘Frames of European Common Life’
ευγενικά παραχώρησε τους χώρους του για τις ανάγκες του προγράμματος αλλά με την χρήση των νέων τεχνολογιών μεταδίδονται ταυτόχρονα διαδικτυακά δίνοντας την ευκαιρία σε συμμετέχοντες και ενδιαφερόμενους από άλλες πόλεις να τις παρακολουθούν. Στις εκπαιδευτικές συναντήσεις παρουσιάζονται τεχνικά και καλλιτεχνικά θέματα από τους εκπαιδευτές του έργου με σκοπό την επιμόρφωση των συμμετεχόντων σε θέματα που τους απασχολούν και εκπονούνται εργασίες που αφορούν το έργο που θυμίζουμε ότι έχει ως θέμα την ‘Αξιοποίηση των τοπικών πόρων’. Παράλληλα διακεκριμένοι φωτογράφοι παρουσιάζουν το έργο τους και συντελούν στην εκπαιδευτική διαδικασία σχολιάζοντας τις φωτογραφίες των συμμετεχόντων.
Η Πηνελόπη Πετσίνη σπούδασε φωτογραφία στην Αθήνα και στη Βρετανία (University of London, Goldsmiths College και University of Derby) με υποτροφία του Ι.Κ.Υ. Είναι διδάκτωρ των τεχνών και των ανθρωπιστικών επιστημών με ειδίκευση στη φωτογραφία. Εργασίες της έχουν παρουσιαστεί σε συνέδρια και έχουν δημοσιευτεί σε επιστημονικά περιοδικά. Έχει επίσης επιμεληθεί σειρά εκθέσεων και εκδόσεων σχετικές με τη φωτογραφία και τις εικαστικές τέχνες. Φωτογραφικό της έργο έχει εκτεθεί και δημοσιευτεί στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Διδάσκει θεωρία φωτογραφίας από το 2004. Είναι εντεταλμένη λέκτωρ στη Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών.
Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος σπούδασε Φωτογραφία στο Λονδίνο (ΒΑ, Polytechnic of Central London, 1974-77). Eίναι διδάκτωρ στις Τέχνες και τις Ανθρωπιστικές Επιστήμες με ειδίκευση στη Φωτογραφία (PhD, University of Derby, 2008). Eίναι Αναπληρωτής Καθηγητής στο Tμήμα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Τεχνών του TEI Aθήνας, όπου διδάσκει Καλλιτεχνική Φωτογραφία από το 1990. Eργάστηκε ως επαγγελματίας φωτογράφος με κύρια ενδιαφέροντα το κοινωνικό ντοκουμέντο, το πορτρέτο, την αρχιτεκτονική και το θέατρο. Υπήρξε φωτογράφος και photo-editor του περιοδικού 'Ταχυδρόμος' (1980 - 89) καθώς και δημιουργός, επιμελητής και συντάκτης των μόνιμων σελίδων αφιερωμένων στη Φωτογραφία των περιοδικών ‘The Athenian’ & ‘Tέταρτο’ [1985 -1988] και συνεργάτης του περιοδικού ‘Περιοδικό’ του Θανάση Λάλα, (1985 - 1990). Σημαντικός εκπρόσωπος της Σύγχρονης Ελληνικής Φωτογραφίας, αφιερώθηκε εξ' ολοκλήρου στη διάδοση και την προώθηση της ελληνικής φωτογραφίας. Υπήρξε επίσης μέλος της επιτροπής εργασίας (1991 - 1993) των επαγγελματιών φωτογράφων για την συγκρότηση του νόμου 2121/93 περί πνευματικών δικαιωμάτων. Συνεργάστηκε με διεθνή φωτογραφικά πρακτορεία, περιοδικά και άλλα έντυπα ενώ εργάστηκε και στο Υπουργείο Πολιτισμού ως ειδικός σύμβουλος σε θέματα φωτογραφίας επί Υπουργείας Θ.Μικρούτσικου, Σ.Μπένου και Ε.Βενιζέλου. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος του Φωτογραφικού Κέντρου Αθηνών (μαζί με τους Κωστή Αντωνιάδη, Γιώργο Δεπόλλα, Γιάννη Δήμου και Στέφανο Πάσχο) καθώς και της Ένωσης Φωτογράφων Εφαρμοσμένης και Δημιουργικής Φωτογραφίας (ΕΦΕΔΗΦ). Έχει δημοσιεύσει, έως σήμερα, ένα σημαντικό αριθμό θεωρητικών και κριτικών κειμένων, έχει οργανώσει και επιμεληθεί φωτογραφικές εκθέσεις, σεμινάρια, εργαστήρια και ερευνητικά προγράμματα κι έχει συμμετάσχει ως συνδιοργανωτής και εισηγητής σε συνέδρια και ημερίδες. Ατομικές εκθέσεις του έχουν παρουσιαστεί στην Ελλάδα, στις ΗΠΑ, στον Καναδά, στο Ισραήλ και σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες (Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία κ.α).
Η εταιρεία ‘Εντευξις και το Photometria Photo Festival συμμετέχει για την διετία 2013-2015 στο Προγράμμα Δια Βίου Μάθησης GRUNDTVIG – Εκπαιδευτικές Συμπράξεις , διακρατικής συνεργασίας μεταξύ ιδρυμάτων ή και οργανισμών, που δραστηριοποιούνται στο πεδίο της εκπαίδευσης ενηλίκων. Η εκπαιδευτική σύμπραξη θα διαρκέσει 18 μήνες και στοχεύει στην προώθηση της ολοκλήρωσης και ανάπτυξης της ευρωπαϊκής ένταξης με τη χρήση της φωτογραφίας. Οι συμμετέχοντες φορείς της σύμπραξης είναι: CIDI (Ιταλία, συντονίστρια), Crossing Borders (Δανία), The Greener Bourgas Foundation (Βουλγαρία), Fundacja Centrum Aktywności Twórczej (Πολωνία) και Έντευξις (Ελλάδα).
Η εταιρική σχέση θα δημιουργήσει μια ευρωπαϊκή κοινότητα ερασιτεχνών φωτογράφων, που θα μοιραστούν την τεχνική εμπειρία και τις βέλτιστες πρακτικές, θα συνεργαστούν για να χρησιμοποιήσουν το φωτογραφικό μέσο ως μέσο κοινωνικής έρευνας και θα στοχαστούν σε θέματα κοινού ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος. Η συνεργασία αποσκοπεί στην προώθηση της κινητικότητας των ενηλίκων εκπαιδευομένων και των εκπαιδευτών, και της αποτελεσματικής συνεργασίας μεταξύ Ευρωπαϊκών οργανισμών που ασχολούνται με την φωτογραφία. Εκπαιδευόμενοι και εκπαιδευτές από κάθε χώρα θα επικοινωνούν και θα μοιράζονται γνώμες και συμβουλές σε όλη τη διάρκεια του έργου, μέσω skype συναντήσεων και μέσω ενός ειδικού φόρουμ. Η έκθεση με τα έργα των συμμετεχόντων θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του Photometria Photo Festival 2014 και θα την επισκεφθούν συμμετέχοντες, εκπαιδευτές και εκπαιδευόμενοι από τις χώρες που συμμετέχουν στο έργο.
Το περιεχόμενο της δημοσίευσης αποτελεί αποκλειστική ευθύνη της Έντευξις καιι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν ευθύνεται για τυχόν χρήση των πληροφοριών που περιέχονται σε αυτήν
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου