Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2014

Δικαίωση για την Συρρακιώτισα Ολυμπιονίκη Αθανασία Τσουμελέκα. "Δεν θέλω τον πρωταθλητισμό τους" δηλώνει μια ημέρα μετά την δικαστική αθωωτική απόφαση

Η «χρυσή» Ολυμπιονίκης της Ολυμπιάδας της Αθήνας Συρρακιώτισα Αθανασία Τσουμελέκα κρίθηκε αθώα απ’ το Εφετείο Αθηνών για χρήση απαγορευμένων ουσιών το 2009.
Τι δήλωσε σε συνέντευξή της στο contra.gr μετά την ηθική της δικαίωση


Μετά από πέντε χρόνια η «χρυσή» Ολυμπιονίκης δικαιώθηκε και απέδειξε πως σύμφωνα με την απόφαση του Εφετείου Αθηνών ουδέποτε είχε κάνει χρήση απαγορευμένων ουσιών.
Να θυμίσουμε ότι η Αθανασία Τσουμελέκα είχε επισκεφτεί και τιμηθεί στο Συρράκο τον 15Αύγουστο του έτους 2005, έναν χρόνο μετά την κατάκτηση του Ολυμπιακού μεταλλίου που μας έκανε όλους περήφανους στην Ολυμπιάδα της Αθήνας.
Η Αθανασία (2η στη σειρά) με την παραδοσιακή Συρρακιώτικη ενδυμασία
Μάλιστα το τότε με ομόφωνη απόφασή του το Κοινοτικό Συμβούλιο Συρράκου με πρόεδρο τον κ. Γιάννη Αργύρη είχε δώσει το όνομά της σε κεντρική οδό στο Συρράκο, ενώ παράλληλα και το γήπεδο 5Χ5 που βρίσκεται έξω απ’ τον οικισμό πήρε κι αυτό το όνομα Αθανασία Τσουμελέκα.

Είχε κατηγορηθεί από την IAAF και την WADA το 2009 για την χρήση των απαγορευμένων ουσιών. Ο έλεγχος είχε πραγματοποιηθεί στις 6 Αυγούστου του 2008, με το πρώτο δείγμα να είναι αρνητικό και το δεύτερο θετικό. Η ίδια είχε δηλώσει αθώα, αποχωρώντας παράλληλα από την ενεργό δράση. Το Εφετείο Αθηνών εξέτασε ενδελεχώς τους φακέλους των δύο Ομοσπονδιών, δικαιώνοντας την 32χρονη αθλήτρια.

Τον Γενάρη του 2009 η Τσουμελέκα είχε δηλώσει:

"Ενημερώθηκα ότι υπάρχει πρόβλημα με θετικό δείγμα σε έλεγχο που υποβλήθηκα στις 6 Αυγούστου 2008 με την ουσία ερυθροποιητίνη. Δεν θα μπω στην διαδικασία να δικαιολογηθώ, αν και δεν έχω κάνει εν γνώσει μου χρήση αυτής της ουσίας, διότι γνωρίζω και έχω αποδεχτεί προκειμένου να συμμετέχω σε αγώνες ότι είμαι απολύτως υπεύθυνη για ό,τι βρίσκεται μέσα στο δείγμα μου.

Το γεγονός ότι τα ίδια δείγματα αναλύονται πέραν της μιας φοράς (δηλαδή ανοίγουν και κλείνουν χωρίς την παρουσία μου), όπως το συγκεκριμένο όπου την πρώτη φορά ήταν καθαρό, μου προκαλεί δυσάρεστα συναισθήματα για όλη τη διαδικασία. Η ατυχής λοιπόν εμπλοκή μου μετά από μια επιτυχημένη αθλητική χρονιά με πολλούς αγώνες και κοινές και εμφανείς προετοιμασίες με φέρνει στην δυσάρεστη θέση να δώσω εγώ ένα τέλος στον πρωταθλητισμό που τόσο αγαπώ και να μην συνεχίσω μετά το πέρας της επικείμενης τιμωρίας μου.

Πραγματικά αδιαφορώ για το αν πάλι μετά από 6 μήνες μου πουν ότι τελικά το δείγμα είναι αρνητικό όπως και την πρώτη φορά. Είμαι πολύ δυσαρεστημένη με την κατάσταση που επικρατεί διεθνώς σε θέματα ντόπινγκ. ΕΓΩ ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΑΛΛΟ ΤΕΤΟΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΙΣΜΟ. Η απογοήτευσή μου είναι μεγάλη. Λυπάμαι γιατί γνωρίζω ότι η παρούσα περιπέτεια στενοχωρεί όλους αυτούς που με πιστεύουν και με αγαπούν και αναλαμβάνω το οποιοδήποτε μερίδιο ευθύνης μου αναλογεί".

Μία ημέρα μετά τη δικαίωσή της από το Εφετείο Αθηνών η Αθανασία Τσουμελέκα μίλησε στο Contra.gr για την απόφασή της να σταματήσει τον αθλητισμό, αφήνει αιχμές για την υπόθεση ντόπινγκ στην οποία ενεπλάκη και προαναγγέλει αποκαλύψεις.

Αθανασία, γιατί σταμάτησες τον αθλητισμό όταν έγινε γνωστό ότι βρέθηκες θετική;

Όπως είχα πει και τότε δε θέλω "τον πρωταθλητισμό τους". Eπίσης αυτό ήταν πολύ έντονο στο μυαλό μου καθ' όλη την προετοιμασία μου για τους Ολυμπιακούς του Πεκίνου. Ταλαιπωρούσαν σχεδόν καθημερινά και μένα και την οικογένεια μου και αυτό δεν θα το άφηνα άλλο να εξελίσσεται. Η οικογένεια μου είναι πάνω απ' όλα και τα παιδιά μου τα καλύτερα μετάλλια!

Πως βίωσες όλη αυτήν την περίοδο που πέρασε μέχρι να δικαιωθείς;


Όταν έμαθα τα κακά νέα ήμουν έγκυος στο δεύτερο ζουζούνι μου, ήμουν χαρούμενη. Φυσικά και με τάραξε, στενοχωρήθηκα για τους γονείς μου και την κλειστή κοινωνία όπου ζουν. Εγώ ήξερα για μένα και εσωτερικά ήμουν πολύ υγιής και ήρεμη, παρόλο που με έτρωγε η αδικία βρήκα τον τρόπο και έκανα delete σε όλα. Πλέον έχω μια ολοκληρωμένη άποψη για το πρωταθλητισμό. Και αυτό είναι γνώση, πάντα χρήσιμη γνώση.

Έμαθες ποτέ τι ακριβώς έγινε με το δείγμα σου που βγήκε θετικό;

Θα σου πω αυτό. Πολλές φορές σκέφτομαι ότι αν ήμουν αόρατη για λίγες μέρες θα ήθελα να πάω στα γραφεία κάποιων και στα εργαστήρια τα συγκεκριμένα κανένα μήνα πριν από τα μεγάλα πρωταθλήματα και να ακούω. Ίσως έτσι μάθω.

Θεωρείς ότι κάποιοι στην είχαν κατά το κοινώς λεγόμενο στημένη;

Όπως είχε στηθεί και η ακύρωση μου το 2005 στο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Οκτώ χρόνια βάδιζα άψογα και ζητούσαν τα βίντεο για σεμινάρια και ξαφνικά είχα πάρει 2 κάρτες στο πρώτο χιλιόμετρο. Από τότε ξεκίνησα να σκέφτομαι ότι δεν αξίζει να συνεχίσω.

Ποιοι ήταν αυτοί όμως;

Σ' αυτό θα πρέπει να περιμένεις περιμένεις γιατί θα τα γράψω όλα όσα ειπώθηκαν. Πάνω εκεί θα μου κάνεις μετά ερωτήσεις.

Ολο αυτό το διάστημα βίωσες απόρριψη και κακή συμπεριφορά από ανθρώπους που πριν ήταν δίπλα σου;

Εγινε ξεκαθάρισμα ωραίο! Απομακρύνθηκαν όσοι ξαφνικά είχαν έρθει κοντά μου. Να ξέρεις πως εμένα όλη αυτή η ιστορία μου έκανε τεράστιο καλό στο τέλος της ημέρας που λέμε. Εμένα αυτή η ιστορία με δίδαξε, με έκανε καλύτερο άνθρωπο και με ανοιχτά τα μάτια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου