Εργαστήριο
stop motion animation
Φτιάχνω τη δική μου ταινία animation με θέμα το
περιβάλλον
Το πρόγραμμα θα εμπλουτίζεται συνεχώς με νέες εκδηλώσεις
Το Tzoumerka
Art Festival αποτελεί μία ανοιχτή και δημιουργική συνάντηση καλλιτεχνών από
διάφορους χώρους έκφρασης όπως ψηφιακό κινηματογράφο, μουσική, χορό,
φωτογραφία, εικαστικά, λαϊκή τέχνη… Έχει κυρίαρχο χαρακτήρα ποιοτικού
προσανατολισμού και πειραματικών αναζητήσεων και αποτελεί βήμα έκφρασης και
αλληλεπίδρασης για νέους και παλαιούς καλλιτέχνες.
Το Tzoumerka Art Festival σε συνεργασία με την
ΙΛΕΤ και τον Δήμο Κεντρικών Τζουμέρκων διοργανώνουν εργαστήριο εκμάθησης
για την παραγωγή ταινιών stop motion animation που απευθύνεται σε ενήλικες,
το διάστημα 9 έως 12 Αυγούστου 2012, στο Δασικό Χωριό «Κέδρος» στα Τζουμέρκα. Η
παραγωγή και η χρήση του ψηφιακού βίντεο, με τη χρήση της τεχνικής stop motion animation για
εκπαιδευτικούς σκοπούς, συνδυάζει την εισαγωγή της νέας τεχνολογίας στη
διεργασία της μάθησης, με τη μύηση στο χώρο της τέχνης των κινούμενων εικόνων.
Η παραπάνω διαδικασία συντελεί στην ανάπτυξη των αισθητικών κριτηρίων. Οι συμμετέχοντες θα δημιουργήσουν ταινίες animation μικρού μήκους
χρησιμοποιώντας τόσο παραδοσιακά υλικά, όσο και υλικά της καθημερινής ζωής που
μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν.
Η διαδικασία αυτή προσφέρει τη δυνατότητα για δημιουργική έκφρασης και συμμετοχή σε ομαδικές δραστηριότητες ταυτόχρονα με την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση. Σκοπός της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας είναι επίσης η γνωριμία των εκπαιδευόμενων με τη σύγχρονη τεχνολογία μέσα από την τέχνη του κινούμενου σχεδίου. Το τελικό αποτέλεσμα του εργαστηρίου θα είναι μια ταινία κινουμένων σχεδίων με φιλοπεριβαλλοντικό θέμα εμπνευσμένο από τη φύση των Τζουμέρκων που θα αναδείξουν οι ίδιοι οι εκπαιδευόμενοι.
Μέσα από τη διαδικασία αυτή, θα αναπτυχθεί η παιδαγωγική φιλοσοφία, το μεθοδολογικό πλαίσιο, η εργασία σε ομάδες και η ψηφιακή επεξεργασία.
Το εργαστήριο απευθύνεται κυρίως σε εκπαιδευτικούς που ενδιαφέρονται να εντάξουν το animation στην μαθησιακή διαδικασία, καθώς και σε μέλη περιβαλλοντικών οργανώσεων που ενδιαφέρονται να...
αναδείξουν ένα περιβαλλοντικό ζήτημα μέσω μιας τέτοιας
διαδικασίας, ή απλά σε άτομα που θέλουν να έχουν μια πρώτη επαφή με την τεχνική
αυτή.Η διαδικασία αυτή προσφέρει τη δυνατότητα για δημιουργική έκφρασης και συμμετοχή σε ομαδικές δραστηριότητες ταυτόχρονα με την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση. Σκοπός της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας είναι επίσης η γνωριμία των εκπαιδευόμενων με τη σύγχρονη τεχνολογία μέσα από την τέχνη του κινούμενου σχεδίου. Το τελικό αποτέλεσμα του εργαστηρίου θα είναι μια ταινία κινουμένων σχεδίων με φιλοπεριβαλλοντικό θέμα εμπνευσμένο από τη φύση των Τζουμέρκων που θα αναδείξουν οι ίδιοι οι εκπαιδευόμενοι.
Μέσα από τη διαδικασία αυτή, θα αναπτυχθεί η παιδαγωγική φιλοσοφία, το μεθοδολογικό πλαίσιο, η εργασία σε ομάδες και η ψηφιακή επεξεργασία.
Το εργαστήριο απευθύνεται κυρίως σε εκπαιδευτικούς που ενδιαφέρονται να εντάξουν το animation στην μαθησιακή διαδικασία, καθώς και σε μέλη περιβαλλοντικών οργανώσεων που ενδιαφέρονται να...
Η δημιουργία των ταινιών θα βασιστεί στο λογισμικό windows movie maker ενώ θα γίνει και σύντομη παρουσίαση του adobe premiere.
Στους συμμετέχοντες θα δοθεί έντυπο και ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό, ενώ θα τους χορηγηθεί και βεβαίωση παρακολούθησης.
Κόστος συμμετοχής: 50 € / άτομο (δεν περιλαμβάνει διαμονή και διατροφή)
Αριθμός συμμετοχών: ελάχιστος 15 άτομα, μέγιστος 30 άτομα
Για τη διαμονή σας επικοινωνήστε με το Δασικό Χωριό «Κέδρος»
Για να δηλώσετε συμμετοχή συμπληρώστε την αίτηση που θα βρείτε στη σελίδα του φεστιβάλ (www.tzoumerka-art-festival.gr) και στείλτε την μέχρι τις 30 Ιουνίου στο φαξ 2685031790 ή στο email info@tzoumerka-art-festival.gr. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Πληροφορίες 6974754952, Χρήστος
Λάμπρης
Το δασικό χωριό "Κέδρος", που θα πραγματοποιηθεί το σεμινάριο |
Διάρθρωση προγράμματος
εργαστηρίου
stop motion animation
9-12 Aυγούστου
2012
Πέμπτη
9/8/2012
Ώρα 15.00 Συνάντηση στο Δασικό Χωριό «Κέδρος»
Γνωριμία με την ομάδα: Δραστηριότητα πρώτης επαφής
Γιατί είμαστε εδώ: Δραστηριότητα «η εξίσωση». Ποιοι
είναι οι αγνωστοι Χ στην εξίσωση. Λύση της εξίσωσης ως προς τους
εκπαιδευόμενους και το συντονιστή.
Τι θέλουμε από το εργαστήριο: δραστηριότητα «λέω ναι,
λέω όχι», γνώσεις, προσδοκίες, ψυχοσωματική κατάσταση εκπαιδευόμενων.
Γιατί animation: Δραστηριότητα «στα θρανία». H
ποικιλομορφία στην τάξη, διαφορετικές δεξιότητες. Ο συντονιστής γνωρίζει ότι
υπάρχουν διαφορετικές δεξιότητες στην ομάδα;
Συμπέρασμα: υπάρχει τρόπος να περιλάβουμε σε ένα project τις
δεξιότητες των μελών της ομάδας; Αρκεί μόνο αυτό;
Τι είναι το stop motion animation; Ένα
συννεφάκι μας μιλάει…
Παρουσίαση του μεθοδολογικού πλαισίου υλοποίησης ενός animation project στο σχολείο
Δραστηριότητα: Επιλέγουμε από την αίθουσα καρτέλες που
αναφέρονται στα απαραίτητα συστατικά του animation. Κατόπιν πρέπει να τις βάλουμε σε
χρονική-λογική σειρά.
Παρουσίαση power point
Παρασκευή
10/8/2012
( Πρωί)
Σύνδεση με την πρώτη ημέρα: Δραστηριότητα «τι θυμάμαι»
Οι εκπαιδευόμενοι χωρίζονται σε ομάδες. Στο
πλαίσιο αυτό θα πρέπει να ολοκληρώσουν συγκεκριμένα κομμάτια εργασίας. Στην
ομάδα δίνεται μια ιστορία. Οι ηθοποιοί θα κάνουν μια ηχογράφηση, οι υπόλοιποι
θα κατασκευάσουν σκηνικά και «πρωταγωνιστές». Λήψη φωτογραφιών.
Διάλειμμα για φαγητό και ξεκούραση
(Απόγευμα)
Γνωριμία με το πρόγραμμα επεξεργασίας.
Επεξεργασία υλικού
Παρουσιάσεις εναλλακτικών τρόπων animation χωρίς
μοντάζ.
Σάββατο
11/8/2012
(Πρωί)
Σύνδεση με την πρώτη ημέρα: Δραστηριότητα «τι θυμάμαι»
Παρουσιάσεις εναλλακτικών τρόπων animation χωρίς
μοντάζ.
Δραστηριότητα με καρτέλες που αφορά την αξιολόγηση του
εργαστηρίου κατά τις δύο πρώτες ημέρες.
Διάλειμμα για φαγητό και ξεκούραση
(Απόγευμα)
Εφαρμογή mini project. Χωρισμός σε ομάδες, συζήτηση και
παρουσίαση προτάσεων, εμπνευσμένων από το Εθνικό Πάρκο Τζουμέρκων. Η κάθε ομάδα
υλοποιεί την ιδέα της και την ολοκληρώνει με τη βοήθεια του συντονιστή. Κυριακή
12/8/2012
Κυριακή
12/8/2012
(Πρωί)
Παρουσίαση των mini project που έχουν
υλοποιηθεί την προηγούμενη ημέρα. Συμπεράσματα.
Συζήτηση για τη δυνατότητα υλοποίησης animation projects στο
σχολείο.
Συνολική αξιολόγηση του εργαστηρίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου