Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2011

Σημαντικές οι καλοκαιρινές δραστηριότητες του Συνδέσμου Συρρακιωτών Ιωαννίνων

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ 2Ο ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΗΠΕΙΡΩΤΩΝ
Στις 29 Ιουλίου 2011 στο ξενοδοχείο GRAND SERAI  στα Ιωάννινα, το χορευτικό τμήμα του Συνδέσμου Συρρακιωτών Ιωαννίνων (η μοναδική συμμετοχή) με την εμφάνισή του έδωσε την έναρξη του 2ου Παγκόσμιου συνεδρίου απόδημων Ηπειρωτών, παρουσία του υπουργού ανάπτυξης κ. Χρυσοχοίδη, του αντιπροέδρου της Βουλής κ. Νιότη, του Δημάρχου Ιωαννιτών κ. Φίλιου, αλλά και πολλών απόδημων Ηπειρωτών. Τα «παιδιά» μας ξεδίπλωσαν το νήμα της Συρρακιώτικης παράδοσης προκαλώντας το θαυμασμό των παρευρισκομένων και ξυπνώντας αναμνήσεις και συναισθήματα νόστου στους απόδημους Ηπειρώτες που είχαν έρθει από κάθε άκρη της γης.

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ 2Ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΗΛΙΟΚΑΛΗΣ
Δεύτερη εμφάνιση του χορευτικού τμήματος στο 2ο Φεστιβάλ Παραδοσιακών Χορών Ηλιόκαλης που διοργάνωσε ο τοπικός Πολιτιστικός Σύλλογος με τη συμμετοχή και άλλων χορευτικών συλλόγων του λεκανοπεδίου. Οι συμμετοχές σε τέτοιες εκδηλώσεις δίνουν την ευκαιρία σε όλους μας, χορευτές και θεατές, να συμμετάσχουμε σε μια αστείρευτη ανταλλαγή πολιτιστικών και λαογραφικών  δεδομένων.

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ
Στις 16 Αυγούστου 2011 ο Σύνδεσμος Συρρακιωτών Ιωαννίνων ξεκίνησε το ταξίδι του για την Ιταλία όπου συμμετείχε στο φεστιβάλ ″Il Balcone dei Sibillini″ που πραγματοποιήθηκε στην επαρχία του San Ginesio. Η τελετή έναρξης έγινε μέσα στο μεσαιωνικό κάστρο του San Ginesio, με τα πετρόχτιστα σπίτια και σοκάκια, με τη συμμετοχή της Ακτής Ελεφαντοστού, της Πολωνίας, της Σικελίας και της Βουλγαρίας. Τις επόμενες ημέρες ακολούθησαν εμφανίσεις στην ορεινή και καταπράσινη περιοχή της Mucca, στην Urbisaglia  όπου ξεναγηθήκαμε στο αρχαίο υδραγωγείο της πόλης και στο επιβλητικό της κάστρο και τέλος στο Pioraco μια πολύ όμορφη πόλη που τη διαρρέει ένα ποτάμι που φημίζεται για τις καραβίδες της. Σε όλα αυτά τα μέρη γευτήκαμε την τοπική κουζίνα και γίναμε γνώστες του τρόπου ζωής των κατοίκων αυτών. Στο Pioraco έγινε και η τελετή λήξης όπου παρευρέθηκε πλήθος κόσμου οι οποίοι συμμετείχαν με ενθουσιασμό και χειροκροτήματα. Κάποιοι μάλιστα δεν δίστασαν να πιαστούν με τους χορευτές και να προσπαθήσουν να μάθουν τους χορούς μας. Η εμφάνιση όλων των χορευτών ήταν εξαιρετική  και αυτό αποτελεί βάση για μια ακόμη καλύτερη πορεία στο μέλλον. Το κυριότερο είναι ότι όλοι έμειναν ευχαριστημένοι και τα παιδιά το διασκέδασαν όσο μπορούσαν. Η διασκέδαση συνεχίστηκε και στο λούνα –παρκ της περιοχής  πάντα με καλή διάθεση και καλή παρέα.
Ο Σύνδεσμος Συρρακιωτών Ιωαννίνων στην Ιταλία
  Όμως το ταξίδι δεν τελείωσε εκεί. Ο Σύνδεσμος μας επιφύλαξε και μια έκπληξη. Μία διανυκτέρευση στη Φλωρεντία, την γενέτειρα της Ιταλικής Αναγέννησης, που δεν υπήρχε στο αρχικό πρόγραμμα. Η μέρα μας ξεκίνησε με την ξενάγηση στα αναρίθμητα αξιοθέατα της πόλης. Κάποια από τα σημαντικότερα που επισκεφθήκαμε ήταν: ο Καθεδρικός Ναός Σαντα Μαρία ντελ φιόρε, ο οποίος είναι ο τέταρτος μεγαλύτερος ναός της Ευρώπης, η πλατεία της Σινιορία (Piazza della Signoria)  η οποία περιβάλλεται από δεκάδες αγάλματα όπως ο Δαβίδ του Μιχαήλ Άγγελου, ο Περσέας που αποκεφαλίζει τη Μέδουσα, του Τσελίνι και βέβαια η γέφυρα Πόντε Βέκιο που είναι η διασημότερη και παλαιότερη γέφυρα της πόλης.
Την επόμενη μέρα ξεκινήσαμε για την Βενετία. Τι να πει κανείς γι’ αυτή την πόλη! Θαυμάσαμε  το παλάτι των Δόγηδων με την περίφημη γέφυρα των στεναγμών, την πλατεία του Σαν Μάρκο που είναι η καρδιά της πόλης και μια από τις πιο κοσμοπολίτικες πλατείες της Ευρώπης. Στην πλατεία αυτή είδαμε και την βασιλική του Αγίου Μάρκου μια από τις πιο επιβλητικές εκκλησίες του κόσμου. Περιπλανηθήκαμε στα στενά σοκάκια και με το καραβάκι ανάμεσα σε εκατοντάδες γόνδολες, διασχίσαμε το σημαντικότερο κανάλι της Βενετίας το Κανάλ Γκράντε. Στις όχθες του βρίσκονται τα ωραιότερα κτίρια της πόλης και η γέφυρα Ριάλτο, ένα από τα πιο γνωστά σημεία της Βενετίας.
Μετά την ξενάγηση στην Βενετία πήραμε το καράβι της επιστροφής, έχοντας μια γλυκιά ανάμνηση για τις ωραίες στιγμές που περάσαμε μιας και όλοι υπήρξαμε ευχάριστη παρέα και το ταξίδι μας έφερε ακόμη πιο κοντά. Τέτοια ταξίδια μας δίνουν την δυνατότητα να γνωρίζουμε συνεχώς καινούρια μέρη με διαφορετικά ήθη και έθιμα και είναι μια πολύ καλή ευκαιρία για να διευρύνουμε τους πολιτιστικού μας ορίζοντες αλλά και να μεταδώσουμε και σε άλλους λαούς την Συρρακιώτικη παράδοση.